2013年1月14日月曜日

読解練習:Google App Engine Python SDK Release Notes 1.7.4

亀な話題ですが、GAE/P SDKのリリースノート1.7.4が出てますよね。
いまさらですが、訳を公開します。
例によって訳の正確性は保証できません。


────────────────────────────

Version 1.7.4 - December 13, 2012

  • Background threads is now a GA feature.
    バックグラウンド スレッドはGoogle App Engine の機能になりました。
  • Traffic Splitting is now a GA feature.
    トラフィック分割はGoogleAppEngineの機能になりました。
  • Task Queue Statistics is now a GA feature.
    タスクキューの統計はGoogleAppEngineの機能になりました。
  • Logs API now has the ability to fetch requests based on a list of request_ids. Currently, this only works in production and is not supported in dev_appserver.
    ログAPIは、リクエストIDのリストからリクエストをフェッチする機能を持ちました。今のところ、この機能はプロダクション環境のみで動作し、dev_appserverではサポートされません。
  • Python Interpreter has been upgraded to 2.7.3.
    Python2.7のインタープリターは、Python2.7.3にアップグレードされました。
  • WebOb 1.2.3 is now available for Python 2.7. Users using the undocumented 1.2.2 should update their app, since that version will be removed in the next release.
    Python2.7では、WebObの1.2.3を利用できるようになりました。1.2.2は次のバージョンで削除されますので、1.2.2を利用しているユーザは、アプリを更新するべきです。
  • DISTINCT for Datastore queries is now available as an experimental feature.
    データストアのクエリでDISTINCTは、実験的機能として利用できるようになりました。
  • Matplotlib v1.1.1 is now available as an experimental feature.
    Matplotlib v1.1.1は実験的機能として利用できるようになりました。
  • The decommissioned Conversion API has been removed.
    The decommissioned Conversion APIは廃止されました。
  • Added a warning that the interactive console will be disabled if a user runs dev_appserver with the --address flag.--addressフラグをつけてdev_appserverを起動した場合に、インタラクティブコンソールが無効になることが警告されるようになりました。
  • JSON properties are now restrictable to list or dictionaries in NDB.
    NDBのJSONプロパティは、リストや辞書に変換されるようになりました。
  • Users can now set how many columns can be viewed in the Datastore Viewer via a drop-down menu which customizes the number of columns displayed.
    ドロップダウンメニューでデータストアビューアーに表示される列の数をカスタマイズできるようになりました。
  • Fixed an issue with expandos throwing an error when containing nested expandos in NDB.
    NDBにおけるexpandoを入れ子にした際のエラーを修正しました。
  • Fixed an issue with properties not being added to structured properties in NDB.
    Structuredプロパティに追加されていないプロパティがあるNDBの問題を修正しました。
  • Fixed an issue with PyCrypto raising an ImportError when installing globally into site-packages.
    PyCryptoをsite-packagesにインストールしている際に、ImportErrorが発生する問題を修正しました。
  • Fixed an issue with PyCrypto not working with OSX 10.8 or Ubuntu Precise.
    OSX 10.8 or Ubuntu PreciseでPyCryptoが動作していなかった問題を修正しました。
  • Fixed an issue with backends.get_instance returning thread ID instead of integer instance ID in production.
    backends.get_instanceが、整数のインスタンスIDの代わりに、スレッドIDを返していた問題を修正しました。
  • Fixed an issue with Datastore Backup failing when a schema has a very large number of properties.
    とても大きな数のプロパティを持つスキーマは、データストアのバックアップに、失敗する問題を修正しました。
  • Fixed an issue with dev_appserver not reloading changed code.
    コードが変更された際にリロードされないdev_appserverの問題を修正しました。
  • Fixed an issue with custom ordered queries not working using sqlite on the dev_appserver.
    custom orderedクエリがdev_appserverのsqliteで動作していなかった問題を修正しました。
  • Fixed an issue with users being unable to change Authentication Type after app creation in the Admin Console.
    アプリを作成した後で、Admin Consoleで認証設定を変更できなかった問題を修正しました。

0 件のコメント:

コメントを投稿