2013年10月21日月曜日

読解練習:Google App Engine Python SDK Release Notes 1.8.6

GAE/P SDKのリリースノート1.8.6が出てますね。

練習の為に訳してみましたので公開します。例によって訳の正確性は保証できません。


────────────────────────────

Version 1.8.6 - October 15, 2013

Python&PHP

  • A memcache size chart has been added to admin console's dashboard. Access it via the drop-down above the graph. The chart graphs memcache size over time enabling customers to determine when cache flush events occurred. This is a preview feature.
    memcacheのサイズのチャートがadmin consoleのダッシュボードに加わりました。グラフのドロップダウンからアクセスして下さい。この図はキャッシュのフラッシュ時に利用者がmemcacheのサイズをオーバーした時間を判別出来るように、この図は表現します。この機能はプレビュー機能です。
  • Fixed an issue with the dev_appserver that allows an invalid Datastore query combination of group by and filter properties.
    dev_appserverでgroup byとフィルタプロパティを併用したDatastoreクエリが無効とされる問題を修正しました。
  • Fixed an issue with the bulkloader that causes uploads to the dev_appserver to fail.
    バルクローダーからdev_appserverへのアップロードが失敗する問題を修正しました。
  • Fixed an issue with the Datastore Admin not being able to backup to another app.
    Datastore Adminで他アプリにバックアップできない問題を修正しました。
  • Fixed an issue affecting validation of the size of Datastore property names.
    データストアのプロパティ名の大きさのバリデーションへの影響にかんする問題を修正しました。
  • Fixed an issue with Datastore query validation for strings with exactly 500 characters.
    データストアで正確に500文字の文字列のクエリのバリデーションの問題を修正しました。

Python

  • Django 1.5.4 is now available in the Runtime. This is a Preview feature.
    Django 1.5.4 がRuntimeから利用可能になりました。これはプレビュー機能です。
  • app_identity.get_access_token in the App Identity API is now a GA feature.
    App Identity API で、app_identity.get_access_token が正式な Google App Engine の機能になりました。
  • Geo is now a supported field type in the Search API for the dev_appserver.
    Geoフィールドタイプはdev_appserverでのSearch APIでサポートされるようになりました。

0 件のコメント:

コメントを投稿