2012年10月30日火曜日

読解練習:Google App Engine Python SDK Release Notes 1.7.3

GAE/P SDKのリリースノート1.7.3が出てますね。
まだ、1.7.2が翻訳しきれていないのですが、公開します。
例によって訳の正確性は保証できません。


今回は、SearchAPIまわりの整理が多いですね。
後は、Django 1.4 が Pytho2.7でフルサポートされたのが大きめのところですかね。


────────────────────────────

Version 1.7.3 - October 23, 2012

  • Django 1.4 is now supported in Python 2.7
    Django 1.4 が Pytho2.7でサポートされました。
  • The file-based implementation of the Datastore stub will be deprecated soon. A warning message informing users that SQLLite stub will be the default stub soon is now displayed.
    Datastoreのスタブのファイルベースの​​実装はもうすぐ非推奨になる予定です。もうすぐSQLLiteのスタブがデフォルトになる旨が、警告メッセージで表示されるようになっています。
  • Datastore Index stats now report type instead of representation-type.
    DatastoreのIndexの統計情報は、表現形での型ではなく、型そのものをレポートするようになりました。
  • Rich sort expressions beyond single field names are now supported in the Search API for dev_appserver.
    単一フィールドだけでないリッチなソート条件が、dev_appserverのSearchAPIでサポートされました。
  • search.MIN_NUMBER_VALUE and search.MAX_NUMBER_VALUE are now public in the Search API.
    search.MIN_NUMBER_VALUE と search.MAX_NUMBER_VALUEが、Search APIで公式にサポートされました。
  • Globally Consistent Indexes are now deprecated in the Search API.
  • search.list_indexes() has been deprecated and replaced with search.get_indexes() in the Search API.
    search.list_indexes()は非推奨となり、SearchAPIのsearch.get_indexes()に置き換えられました。
  • Index.list_documents() has been deprecated and replaced with Index.get_range() in the Search API.
    Index.list_documents()がSearchAPIで非推奨となっており、Index.get_range()に置き換えられました。
  • Added method Index.get(doc_id) to get a document by its ID in the Search API
    ドキュメントをそのIDで取得するためのIndex.get(doc_id)メソッドがSearchAPIに加えられました。
  • Index.add() has been deprecated and renamed to Index.put() in the Search API.
    SearchAPIのIndex.add()は非推奨となり、Index.put()に改名されました。
  • Index.remove() has been deprecated and renamed to Index.delete() in the Search API.
    SearchAPIのIndex.remove()は非推奨となり、Index.delete()に改名されました。
  • The AddDocumentError and RemoveDocumentError classes, which were already deprecated, have been removed from the Search API.
    非推奨となっていたAddDocumentErrorとRemoveDocumentErrorクラスは、SearchAPIから削除されました。
  • OperationCode.object_id and OperationCode.document_id, which were already deprecated, have been removed from the Search API.
    非推奨となっていたOperationCode.object_idとOperationCode.document_idクラスは、SearchAPIから削除されました。
  • Users can now change authentication options after app creation
    アプリを作成した後に認証オプションを変更することができるようになりました。
  • Fixed an issue with Datastore backup/restore finalization steps only looking at the default queue in Admin Console.
    バックアップ/リストアの最終ステップでのみAdminConsoleのデフォルトキューを見ていた問題を修正しました。
  • Fixed an NDB issue with Structured Properties not converting dict properly.
    Structuredプロパティが辞書プロパティにコンバートされていなかったNDBの問題を修正しました。
  • Fixed an NDB issue where multiple async transactions corrupt old Datastore connections.
    複数の非同期トランザクションが、古いデータストア接続を壊していたNDBの問題を修正しました
  • Fixed an NDB issue with fetch() with offset > 1000 returning an empty list.
    offsetが1000を超えるfetch()が空のリストを返していたNDBの問題を修正しました。
  • Fixed an issue with 2 factor authentication not giving useful error messages.
    ファクタ認証が有用なエラーメッセージを与えていない問題を修正しました。
  • Fixed an issue in the Search API snippeting breaking if the field contains a single word in dev_appserver.
    dev_appserverでフィールドが単一のワードを含むときにSearchAPIのスニペットが壊れていた問題を修正しました。
  • Fixed an issue with PyCrypto AES cipher not running on dev_appserver.
    PyCrypto AES暗号がdev_appserver上で実行されていない問題を修正しました。

0 件のコメント:

コメントを投稿